It’s 1.18 AM right when I’m starting to write this. I’m feeling so emotional right now. Just reminded by a friend that I need to work harder in these 2 months to be able to graduate timely (4 YEARS!!!). Well, I can’t truly say that I have 2 months because starting from the early of July, I’m gonna do an internship program at a company in Jakarta. One of my bucket list before graduate has been achieved!!! Do I want this? Yes for sure!! But why am I so sad right now?!?! Is it pure because of the thesis which hasn’t been done yet?

NO.

I’m so sad that I’m gonna leave Jatinangor soon. My heart belongs to this fucking remote place where I can’t even go shopping because there are no nice shops around!!! Been falling in love with the food, especially: lele dan kol goreng Warung Suroboyo, sop kaki 999, sate padang, mie aceh, sate depan Jatos, soto BRI, ayam geprek, seblak BRI, lumpia basah AA Puloh, and countless tasty food that I can’t mention here!!! Perlu digarisbawahi bahwa semua makanan favorit di Jatinangor yang gue sebutin, harganya dibawah Rp 25.000!!!. Dan satu lagi yang bikin xo xad, the one whom I eat with 😥

I don’t know how should I consider this person as, a friend? (oh, he’s much more than that!) A best friend? A younger brother? An elder brother? A lover? A dad? (lol sugar daddy, this is a joke u knew that). He can be anything for me! I’d go crazy if I spend a day without talking or texting him! Should I consider him as my heroine? Because he’s so addictive (lol am being too cheesy).

I always enjoy our time, whatever we do! Having lunch and dinner, doing a carpool karaoke, playing dolls (well, pasti kalian kira gue udah gila udah 22 tahun tapi masih main boneka, tapi mainan ini cuma gue dan dia yang ngerti dan bisa jadi seru), listening to him play MY guitar (should use uppercase so he’ll realize that he should RETURN it to me someday!!!) and sing, playing games: that fingers game (dunno how to call it), asphalt, chess, cards, cerita fenomena selebgram macam Awkarin & Rachel Vennya yang pasti dia gak paham tapi gue tetep direspon hiks terharu, cerita segala kepusingan gue dan dia selalu kasih solusi huhu ku jadi malu dengan umur (we’re at the same age yet I’m still being her senior! Tetep bikin gue berasa tua).

I dunno if he feels the same way as I do…………………………………. Tapi gue xo xad kalau inget nanti gak akan bisa ketemu dengan mudah. Walaupun sehari ketemu cuma buat makan lele goreng di Warung Suroboyo, terus ekor lelenya dikasih ke gue because I’m loving it yay!

Counting the days, 43 days left to stay in Jatinangor (belum lagi dikurang kalau gue pulang-pulang ke rumah karena puasa, lebaran, dll dll dll). Setelah magang berakhir yaitu Agustus, gue udah ga akan punya kos-kosan di Jatinangor and I expect that I will have finished my undergraduate thesis by then (I HOPE!!!). So there will be no reason for me to stay in Jatinangor. Teman-teman seangkatan udah pada lulus setahun lalu. Pas momen itu I was being so emotional anyway, but later gak terlalu berasa sepi karena masih ada beberapa kesayangan disini 😥

Kalau begini, I feel like I’m not ready to leave my university-life. Masih ingin mengejar beberapa bucket list yang belum terwujud, yet so little time left. Masih ingin main bareng orang-orang yang bikin gue bahagia di Jatinangor.

But no such things needed to be regretted. I’m glad that I  could balance my GPA, social life, organizations by still getting some valuable experiences during my university life. I’m expecting to achieve more but I’m gonna do it right after I graduate!! YEAH.

Keep this spirit, focus on my thesis, and I’m not gonna cry when it’s about the time to leave Jatinangor then (can’t promise the last part tho).

*TBH, ini adalah tulisan gue yang paling unprepared, less edited, so it means that it came straight from the deepest of my heart. I’m writing this not to gain response from my readers. I’m writing this to express my emotion. Otherwise, I won’t be able to sleep tonight (yang ini baru lebay).

Advertisements